ویژگی‌های گربه‌ آبیسینیان

گربه آبیسینیان | پرشین پت لند

زادگاه: مصر

زیر راسته: گربه‌سانان

میانگین سایز: 60 سانتی متر(2 فوت)

میانگین وزن: 4.5 کیلوگرم

طول عمر: 1.5 سال

میانگین تعداد نوزاد در یک زایمان: 6 عدد

نوع: مو کوتاه

رنگ: حنایی، قرمز، آبی، خاکستری

خلق و خو: باهوش و کنجکاو

آموزش: راحت

ویژگی منحصر به فرد: موی ابریشمی و چشمان بادامی شکل

گربه­ آبیسینیان

به نظر می­‌آید که این گربه از قدیمی­‌ترین گونه­‌های خانگی در جهان باشد به طوری که اولین گربه­‌ی آبیسینیان در زمان یونان باستان رام شد. در آن زمان این گربه­‌ها در ساحل رود نیل توسط بازرگانان خرید و فروش می­‌شدند. ساحل نیل در آن زمان زیستگاه بومی گربه­‌های وحشی آفریقایی بود(نیاکان تمامی گربه­‌های اهلی). آبیسینیان به خاطر خزهای خالدار و سایه روشنشان به راحتی قابل تشخیص هستند.

ویژگی­‌های ظاهری گربه‌­ی آبیسینیان

در میان گربه‌­های خانگی امروزی این گربه‌­ها ظاهر وحشی­‌تری در مقایسه با دیگر گونه‌­ها دارند. گربه­‌های آبیسینیان گوش­های بزرگی در بالای سر پهن خود دارند که بسیار تیز هستند و چشم­‌های بادامی آن­ها همچنان جزو ویژگی­‌های منحصر به فرد آن­‌ها به شمار می‌­رود. این گربه‌­ها سایز متوسطی داشته و بدنشان باریک و عضلانی است و دم نسبتاً کوتاهی دارند. گرچه امروزه گربه‌­های آبیسینیان در طیفی از رنگ‌­های آبی، یاسی و قرمز قرار دارند و خزهای ابریشمی آن­ها به طور مادرزاد نقره‌­ای یا حنایی هستند.

رفتار و خلق و خوی گربه‌­های آبیسینیان

این نژاد از گربه‌­ها بی‌نهایت باهوش وبازیگوش هستند و به نظر می‌­رسد که یکی از پر جنب و جوش‌ترین گونه­‌ی گربه‌­های خانگی باشند به­ طوری که آرام نشستن آن­ها در یک جا تقریباً غیرممکن است. گربه‌­های آبیسینیان از گربه‌‍سانان بی نهایت وفادار و فرمانبردار هستند که همین امر تربیت آن­ها در خانه را آسان می‌­سازد. این گربه‌­ها همانقدر که ظاهر خشنی دارند به همان اندازه خلق و خوی وحشی نیز داشته و از در معرض توجه بودن لذت می‌­برند. آن­ها به دلیل جنب و جوش زیادی که دارند به طور طبیعی می‌­توانند شکارچیان خوبی نیز باشند.

دودمان گربه­‌های آبیسینیان

امروزه اکثرگونه‌­های گربه‌­ی اهلی از نژاد و یا نزدیک به نژاد گربه­‌های آبیسینیان هستند که در قرن 19­ام از شمال آفریقا به انگلستان آورده شدند. انتظار می‌­رود که این گربه‌­ها اولین گونه از گربه­‌های وحشی باشند که توسط انسان رام و به عنوان یک حیوان خانگی در خانه نگه­داری می‌­شوند. این گونه از گربه‌­ها امروزه یکی از معروف­ترین گربه­‌های خانگی در آمریکا به شمار می‌­رود و برای اولین بار در سال 1871 در قصر کریستال پالاس به نمایش گذاشته شد و سپس در سال 1882 به طور رسمی در لیست نژاد گربه سانان ثبت شد.

حقایق و ویژگی­‌های جالب گربه­‌های آبیسینیان

در مصر باستان گربه­‌ی آبیسینیان نشانه­‌ای از خدایان مصر به شمار می­‌رفت و آن را فرزند خدایان و حیوانی مقدس می­‌دانستند و در ساحل رود نیل آن را می­‌پرستیدند. مصریان بر این باور بودند که گربه­‌های آبیسینیان بسیار خاص بوده و از این‌رو از گربه‌­هایشان به خوبی مراقبت می­‌کردند. گربه­‌های آبیسینیان به عنوان موجودی مقدس در بیشتر آثار هنری و افسانه­‌های مصریان باستان ترسیم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *