خصوصیات سگ‌ها چیست؟

سگ | پرشین پت لند

سگ‌ها حیواناتی هستند که از 15000 سال پیش اهلی شده‌اند. شواهد جدید نشان می‌دهد که سگ‌ها برای اولین بار در شرق آسیا و احتمالاً چین، اهلی شده‌اند و در گذر زمان، به صدها نژاد با تنوع بسیار زیاد تبدیل شده‌اند.

سگ‌ها مانند انسان‌ها، حیوانات بسیار اجتماعی هستند و این شباهت رفتاری آنها را در برقراری ارتباط با انسان‌ها ماهر و توانا کرده است و به سگ‌ها موقعیت منحصر به فردی را در برقراری ارتباط با انسان‌ها داده است.

سگ خانگی

وفاداری و از خودگذشتگی سگ‌ها از ویژگی‌های غریزی آنهاست و این باعث می‌شود بسیاری از صاحبان سگ‌ها، حیوانات خانگی خود را به عنوان اعضای اصلی خانواده  به حساب بیاورند. نامی که عموماً برای سگ اهلی به کار می‌رود “سگ خانگی”  است که یک گونۀ خاص از خانوادۀ سگ کارنویورا است. سگ اساساً اولین “حیوان خانگی” شناخته می‌شود.

سگ‌ها می توانند در ظاهر، عملکرد، خلق و خو و اندازه متفاوت باشند. برخی از سگ‌های کوچک می‌توانند تا اندازه 1.5 پوند کوچک باشند، در حالی که برخی سگ‌های بزرگ می توانند تا 200 پوند وزن داشته باشند.با توجه به پراکندگی درکشورهای مختلف، سگ‌ها حدود 138 نژاد رسمی دارند.

سگ‌ها کارهای مختلفی را در جامعه انسانی انجام می‌دهند و اغلب به عنوان سگ‌های کاری آموزش می‌بینند. برای سگ‌هایی که مشاغل سنتی ندارند، با طیف گسترده‌ای ازتمرین‌ها، موقعیت‌های کاری مختلفی را برای آنها به وجود می‌آورد.

برآورد شده است که بیش از 12000 سال است که سگ‌ها در هنگام شکار، زندگی و کارهای مزرعه و.. با انسان‌ها همراه بوده‌اند. سگ یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی در جهان است و دوست خوبی برای انسان به حساب می‌آید. فرقی نمی‌کند که شما فقیر یا ثروتمند باشید چون سگ در هر حال به شما وفادار است.  

خصوصیات سگ‌های خانگی

سگ خانگی به راحتی به صاحب و محیط زندگی‌اش وابسته می‌شود و مثل هر حیوان دیگری نیاز به مراقبت در تغذیه، سلامت،حمام کردن دارند و زمانی که بیمار می‌شوند باید  یک دامپزشک آنها را معاینه کند. سگ‌ها در احساس خود رشد می‌کنند و وقتی به آنها محبت می‌شود واکنش‌های مختلفی از جمله تکان دادن دم را از خود بروز می‌دهند و وقتی کاری اشتباه می‌کنند، با نشست و ساکت شدن پیشمانی خود را بروز می‌دهند.

یک سگ خوب، باید درست و با صبر و حوصله آموزش ببیند. شما هرگز نباید یک سگ را در معرض آزار و اذیت قرار دهید، چون علاوه بر اشتباه بودن آزار و اذیت یک حیوان این کار می‌تواند موجب تقویت حس تلافی جوئی حیوان نسبت به شما بشود.

سگ‌های بزرگتر نیاز به تمرین بیشتر در مکان وسیع‌تری دارند. شما می‌توانید آنها را به حومه شهر یا پارک محلی یا تفریحی ببرید. جائی که  آنها بتوانند بدوند، بازی و ورزش کنند و شاد و سرحال باشند.

یادگیری سگ‌ها فوق‌العاده است و می‌توانند خیلی کارها را یاد بگیرند و تمرین کنند. آنها تقریباً 220 میلیون سلول حساس به بو را در یک منطقه در حدود یک دستبند دارند(در حالی که انسان 5 میلیون سلول و به اندازه یک تمبر پستی دارد) و برخی از نژادها برای تشخیص بوها انتخاب می‌شود.

این که سگ‌ها دقیقاً چطور بوها را تشخیص می‌دهند هنوز معلوم نیست اما پژوهش‌های جدید دو فرآیند را در آنها نشان می‌دهد. فرآیند اول ثبت بو برای اولین بار در مغز و فرآیند دوم وقتی است که آن بو را در شرایط مختلف احساس می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *