خصوصیات سگ اپنزلر چیست؟

سگ اپنزلر | پرشین پت لند

سگ اپنزلر ذاتاً سگ گله است و بنابراین همیشه نیاز دارد کاری انجام دهد. در محیط مزرعه، سگ اپنزلر ممکن است گوسفندان را به آرامی گاز بگیرد تا گله باهم حرکت کنند و با هم باشند.

سگ اپنزلر

بدون تمرین کافی، آنها ممکن است بی‌قرار شوند، پس باید برای آنها اسباب بازی‌های زیاد، فضای کافی، تمرین مناسب و توجه کافی در نظر گرفته شود.

این سگ از خانواده‌ی سنن هاند است و این نژاد شامل سگ بزرگ کوهستانی سوییسی، سگ کوهستانی برنس، اپنزلر و سگ کوهستانی انتلبوکری می‌باشد. تمام این سگ‌ها در رنگهای مشابهی هستند و رفتار مشابهی هم دارند اما اندازه‎‌ی آنها متفاوت است.

از سگ‌های سنن هاند بعنوان کمک در کارهای مزرعه استفاده می‌شده است اما امروز از آنها  بعنوان سگ‌های ناجی کوهستان در برخی مناطق کوهستانی  سوییس نیز استفاده می‌شود.

نژاد سگ اپنزلر

اپنزلر یکی از نژادهای کوچکتر سنن هاند  است که نوع نر آن تا 60 سانتی متر رشد می‌کند. اپنزلر نسبت به دیگر نژادهای مشابه همچون سگ کوهستانی برنس، موی زیبای سه رنگی و کوتاهی دارد و همانند سگ‌های کارگر خیلی فعال و بزرگ می‌باشد.

نژاد اپنزلر باید در سنین کم با دیگر سگ‌ها و انسان‌ها در ارتباط باشد و اجتماعی شود و اگر بعنوان حیوان خانگی از آنها نگهداری شود باید تحت آموزش‌های منظم و فعال قرار گیرند.

با توجه به استانداردهای موجود نژادها، سگ‌ها موجودات سر زنده  و با روحیه‌ی بالا هستند و به غریبه‌ها سوءظن دارند.

حقایقی درباره‌ی سگ اپنزلر

نام رایج: سگ اپنزلر
میانگین اندازه:  58 سانت
میانگین وزن: 25 کیلوگرم
طول زندگی: 12 سال
نوع نژاد: سنن هاند
رنگ: مشکی، قهوه‌ای مایل به زرد، سفید
میانگین تعداد بچه در هر زایمان: 6
اخلاق و رفتار: فعال، آرام، صمیمی و محافظ خانواده
آموزش پذیری: باید از سنین پایین آموزش ببیند و به آموزشهای مداوم و همیشگی به خوبی واکنش نشان می‌دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *