خصوصیات سگ فاکس هاند چیست؟

سگ فاکس هاند | پرشین پت لند

نام رایج: فاکس هاند آمریکایی
اصلیت: شمال آمریکا
دسته بندی: سگ
میانگین اندازه: 73 سانتی متر در ارتفاع
میانگین وزن: 29 کیلوگرم
میانگین طول عمر: 11 سال
میانگین تعداد زایمان: 7
نوع: سگ تازی(سریع با بویایی خیلی خوب)
رنگ: سیاه، سفید، قهوه‌ای مایل به زرد
اخلاق: شیرین، مهربان و وفادار
آموزش پذیری: متوسط
ویژگی‌های متمایز: پاهای بلند و پهن، گوش‌های صاف

سگ فاکس هاند آمریکایی

تاریخچه‌ی فاکس هاند آمریکایی به قرن 17 برمی‌گردد، زمانی که از فاکس هاند انگلیسی و فاکس هاند فرانسوی توسط جورج واشنگتون نژاد گیری شدند.

 بیشتر اجداد قابل توجه‌شان از فاکس هاندهای انگلیسی هستند که در سال 1650 با مهاجران انگلیسی به شمال آمریکا آمدند.

 پس از آن، شکارچیان به دنبال نژادی اهلی بودند که ویژگی‌های فیزیکی مشابهی با فاکس هاند انگلیسی داشته باشد اما سریعتر و با مشامی تیزتر از گونه‌های موجود باشد.

 در قرن هفدهم، از فاکس هاند آمریکایی بطور عمده برای جستجوی افراد بومی استفاده می‌شد، اما قبل از آن یکی از مؤثرترین شکارچیان حیوانات وحشی بود.

 فاکس هاندهای آمریکایی هم به تنهایی، هم در گروه حیوانات نگهداری می‌شوند. در گروه‌هایی که بین 10 تا 20 فرد اصلی عمدتاً از شکارچیان و کشاورزان باشند.

ویژگی‌های فیزیکی فاکس هاند آمریکایی

فاکس هاند آمریکایی ازگونه‌های بزرگ سگ‌های اهلی هستند که تا 63 سانتی متر هم رشد می‌کنند.

 آنها حیواناتی بلند و لاغر هستند با پاهایی بلند و کشیده و دمی باریک که به سمت بالا انحنا دارد.

 فاکس هاند آمریکایی موهایی کوتاهی دارد که در بیشتر مواقع سفید، قهوه‌ای، قهوه‌ای مایل به زرد یا سیاه هستند و نسبتاً ریزش مو دارند.

سر کشیده‌ی فاکس هاند آمریکایی گنبدی شکل است و چشمانی باز و بزرگ دارند که اغلب به رنگ قهوه‌ای یا فندقی است.

 گوش‌های بزرگ و پهن آنها در دوطرف سرشان آویزان است و صورت این سگ را مانند قاب در برگرفته است.

برخلاف این که از فاکس هاند انگلیسی لاغرتر هستند اما جثه‌ی فاکس هاند آمریکایی بطور باورنکردنی عضلانی است و به او اجازه می‌دهد تا با استقامت بالا، سرعت و چابکی بسیار به دنبال شکارش بدود.

رفتار و مزاج فاکس هاند آمریکایی

فاکس هاند آمریکایی بطور معمول وقتی در خانه باشد وفادار، شیرین، مهربان و با محبت است اما مانند سگ‌های تازی (هاند) دیگر در زمان شکار بسیار فداکار و شجاع هستند.

گرچه زمانی که رد بویی از حیوانی دیگر می‌شنوند کمی لجباز و سرسخت می‌شوند و برای گرفتن شکار بطور غیر قابل وصفی سریع می‌دوند.

بعنوان یک حیوان خانگی، فاکس هاند آمریکایی به خاطر ذات فعالش به  تمرینات زیادی نیاز دارد و با گونه‌های دیگر سگ‌های اهلی به خوبی کنار می‌آید به خصوص بخاطر تاریخچه‌اش که به زندگی گروهی آنها بر می‌گردد.

فاکس هاند آمریکایی همیشه به یک رهبر و سرگروه نیاز دارد تا مانع هرگونه مشکل رفتاری از جانب او شود.

گرچه فاکس هاند آمریکایی حیوانی است که سریع واکنش نشان می‌دهد اما خیلی نسبت به غریبه‌ها با احتیاط نیستند و به ندرت رفتار پرخاشگرانه‌ای از خود نشان می‌دهند.

نژادگیری فاکس هاند آمریکایی

فاکس هاند آمریکایی اولین بار در قرن 17 توسط جورج واشنگتون با ترکیبی از فاکس هاند انگلیسی و فاکس هاند فرانسوی نژاد گیری شد و هر کدام از آنها ویژگی‌های مطلوب خودشان را داشتند.

 سگ‌های تازی (هاند) اولین بار توسط شکارچیان و کشاورزان برای دنبال کردن و جستجوی حیوانات استفاده شدند و حس بویایی بسیار قوی داشتند.

 گرچه واشنگتون نژادی می‌خواست که شامه‌ی قویتری داشته باشد و استقامت و سرعت بیشتری هم داشته باشد.

 از آن زمان، فاکس هاند آمریکایی در سراسر ایالت متحده‌ی آمریکا پیدا می‌شود اما به نظر می‌رسد که در بین کشاورزان و شکارچیان محبوبیت بیشتری داشته باشد.

 با وجود اینکه همراهان خوبی هستند اما معمولاً بعنوان حیوانات خانگی استفاده نمی‌شوند شاید به خاطر سطح انرژی بالایی که دارند یا حس بویایی بسیار قوی و حساس آنها که می‌تواند آنها را لجباز و سرسخت کند.

ویژگی‌های جالب فاکس هاند آمریکایی

پس از اینکه رییس جمهور یک فاکس هاند فرانسوی بعنوان هدیه دریافت کرد، فاکس هاند آمریکایی نژادگیری شد.

در بسیاری از موقعیت‌های مختلف درباره‌ی فاکس هاندهای فرانسوی و انگلیسی نوشت و بعد فاکس هاند آمریکایی لاغرتر، سریع تر و سبک تر پدیدار شد و به سرعت گونه‌ی محبوبی در میان هاندها شد.

 با وجود اینکه در میان یکی از گونه‌های بومی شمال آمریکاست، فاکس هاند آمریکایی امروزه خیلی به ندرت پیدا می‌شود زیرا که گرفتن این سگ این روزها خیلی کم شده است.

صاحبان فاکس هاند آمریکایی عاشق آنها هستند بخصوص بخاطر پارس کرن آنها که بلند و عمیق است و زوزه‌ی بلندی دارد و بسیار هماهنگ است به طوری که مثل یک آهنگ شنیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *