آموزش استفاده از باکس و پارک سگ در 9 قدم

آموزش استفاده از باکس و پارک سگ در 9 قدم | پرشین پت لند

پارک سگ، سگ شما را “زندانی” نمی کند. بلکه به سگ شما فضای مختص به او ارائه می دهد و می تواند اضطراب او را از بین ببرد.

سعی کنید با استفاده از خوراکی های تشویقی سگ و بازی ها ، ارتباطات مثبتی را بین سگتان و پارک سگ ایجاد کنید.

صبور باشید – آموزش باکس به سگ می تواند تا شش ماه آموزش مداوم شما را نیاز داشته باشد.

همه ما یک سگ خوش رفتار می خواهیم که همه چیز را پاره نکند و در خانه دستشویی نکند و آموزش پارک سگ بخش مهمی از این مهم است. پارک سگ یک محیط امن برای سگ شما و فضایی متعلق به او ایجاد می کند.

در حالی که از منظر بسیاری از افراد باکس و پارک سگ به عنوان “قفس” در نظر گرفته می شود، ولی ابدا اینطور نیست بلکه سگها به طور طبیعی حیواناتی هستند که بیشتر از مکانهای کوچک و سرپوشیده لذت می برند.

باکس و پارک سگ احساس امنیت را برای سگتون به ارمغان میاره و وقتی از سنین کم برای استفاده از اون ها آموزش ببینند، باکس و پارک سگ می تونه به آرامش و کم شدن اضطرابشون کمک کنه.

ما با خانم آنا فلایتون ، کارشناس ارشد در تربیت سگ از موسسه ی PUPS Pet Club در شیکاگو صحبت کردیم تا از او در مورد نحوه آموزش استفاده از پارک سگ به سگمون کمک بگیریم و او 9 مرحله فوق العاده کاربردی و آسون رو برامون شرح داد:

مرحله 1: پارک سگ مناسب سگ خود را انتخاب کنید

یافتن بهترین پارک سگ برای سگ شما مهم است.

خانم فلایتون می گوید: “شما هر تمرینی که به سگتون بخواین بدین لازمه که یک ابزار با دوام، راحت و منعطف داشته باشین.” برای سگ هایی که ترجیح می دهند در تاریکی بخوابند ، او تونل ها یا باکس حمل پلاستیکی (که بیشتر محصور هستند) را توصیه می کنه ، در حالی که پارک سگ های فلزی را برای سگ های دیگر بهترین گزینه می داند. نکته ی بسیار مهمی که خانم فلایتون بدان اشاره می کند اینست که حواستان باشد: پارک سگی که برای سگتان تهیه می کنید خیلی بزرگ نباشد. ایشان توصیه می کنه: “بسته به اندازه سگتان وقتی بزرگ میشه، باکس یا پارک رو تهیه کنید.” “سپس برای استفاده در سنین تولگی سگتون کافیه یک تقسیم کننده بگیرید تا بتوانید فضا هایی را ایجاد کنید و فضاهای بیشتری به او اختصاص بدین.”

انتخاب بهترین باکس و پارک سگ

پارک فلزی با حصار های نرده ای تقریباً برای هر سگی مناسب است.

برای سگ هایی که کمی حریم خصوصی را بیشتر دوست دارند باکس سگ پلاستیکی گزینه ی بهتری است.

برای یک سگ عاشق سفر نیز می توان از کوله پشتی های نرم مخصوص سگ استفاده کرد.

مرحله 2: طرز فکر خود را اصلاح کنید

فلایتون می گوید: “هرچه سگ تون احساس کنه که حضورش در باکس و پارک سگ با آرامش خیالش مرتبط تره، بیشتر از حضور در اون لذت می بره.” برای مثلا اگر سگتون رو هنگام بازی در باکس و یا پارک سگ بگذارین ، آخب معلومه که اون می خواد از اون بیرون بیاد و بازی را ادامه بده. اما اگر سگتون رو وقتی آرام هست در پارک قرار بدین، احتمالاً آن را به عنوان مکانی برای استراحت در نظر می گیره. از 10 دقیقه شروع کنید و کم کم مدت زمان بودن سگتان در پارک را افزایش بدین.

مرحله 3: بررسی کنین و تشخیص بدین که سگتون در چه شرایطی پارک سگ رو راحت تر می پذیره

برخی از افراد از تخت یا حوله سگ برای ایجاد یک محیط راحت استفاده می کنند ، اما این ممکن است همیشه بهترین گزینه نباشد. بلکه به نظر من انجام روش فوق آزمون و خطایی بیش نیست و یک اشتباه رایج بین دارندان سگ است. او هشدار می دهد: “بسته به سگی که دارید ، ممکنه بکار بردن روش فوق باعث بشه سگتون تختش رو پاره کنه و یا بروی اون ادرار کنه.” “البته خواباندن سگ ها بروی تخت چیز بدی نیست. و اونم به این دلیله که سگها سطوح سخت را ترجیح می دند. “

مرحله 4: پس از واردن شدن سگ به پارک بازی، به سگتان تشویقی بدید

که اینکار دقیقا همان استفاده از قوانین ایجاد ارتباط مثبت بین سگ و پارکش می باشد. یکی از تشویقی های مناسب سگ مورد علاقه خانم فلایتون اسباب بازی KONG پر از کره بادام زمینی است که در فریزر گذاشته شده باشد است. او می گوید: “با استفاده از این تشویقی وقتی سگ ها رو در باکس و یا پارک سگ می گذاریم، چیزی دارند که آنها را تحریک می کنه و البته شکستن و جویدن کره بادام زمینی یخ زده اون ها رو حسابی مشغول می کنه.” بدین صورت سگ عادت می کنه که برای مدت بیشتری در پارک سگ بمونه و این در حالی که اونها رو با یک فعالیت لذت بخش سرگرم کردیم.

مرحله 5: مراقب زمان باشید

سگ شما برای بازی، غذا خوردن و استفاده از حمام نیاز دارد زمانی را خارج از باکس و یا پارک سگ باشه. سگها دوست ندارند برای مدت طولانی یکجا بمانند، ولی اگر مدت طولانی بدون اینکه اونها رو به پیاده روی ببریم رو در باکس نگهشون داریم احتمال اینکه کسل و سرخورده و یا افسرده بشن بسیار زیاد هست.

مرحله 6: بازی پارک سگ را با سگتان انجام بدین

سگ نباید پارک سگ را به عنوان یک مکان منفی ببینه. برای اطمینان از این امر، درون پارک سگ انواع بازی های سرگرم کننده قرار بدین تا توله سگ شما به دلخواه خودش به داخل پارک بره و از اونجا خارج بشه. خانم فلایتون از انداختن توپ بازی سگ به داخل پارک در هنگام بازی با سگ و همچنین مخفی کردن تشویقی سگ در پارک استفاده می کنه تا سگ مجبور به پیدا کردن اونها بشه.

مرحله 7: سگ خود را “بدون قلاده” در پارک و یا باکس سگ نگه دارید

خانم فلایتون هشدار می ده که: “وقتی سگتون را در باکس و یا پارک سگ قرار می دید به هیچ عنوان از قلاده گردنی، کتفی و یا هر نوع دیگری استفاده نکنید. زیرا اگر قلاده ی او به جایی گیر کنه، امکان خفه شدن توله سگتون وجود خواهد داشت.

مرحله 8: سگ خود را برای موفقیت آماده کنید

هنگامی که می خواهید سگتان را برای مدت طولانی تری در داخل پارک قرار دهید، این کار را در مراحل کوچک انجام دهید. فلایتون هشدار می دهد: “شما نباید به یکباره برای شش ساعت سگتون رو در پارک قرار بدید و برای صرف شام به بیرون از منزل برین.” “بلکه در ابتدا تنها برای 10 دقیقه و  شاید برای صرف یک فنجان قهوه باید اینکار را انجام بدین.” خانم فلایتون همچنین توصیه می کنه از دستگاه ضبط فیلم برای اطلاع از اینکه در زمانی که در منزل نیستید سگتون مشغول چه کاری هست استفاده کنید. “آیا آنها مضطرب هستند؟ قدم می زنند؟ و یا آرام هستند؟ ” خانم فلایتون می گه “وقتی از حال سگتان اطلاع پیدا کردید – و وقتی برگشتید ، می توانید به سگتون پاداش بدید.”

مرحله نهم: صبور باشید

خود را برای حداقل شش ماه آموزش دادن به سگتون آماده کنید. خانم فلایتون می گه: در امر تربیت سگ همواره فراز و نشیب هایی وجود خواهد داشت زیرا سگها یادگیرنده های خطی نیستند ، اما اگر صبور باشید حتما موفقیت حاصل می شود. حتی زمانی که احساس می کنید واقعا دلتون می خواد سرتون از دست سگتون به دیوار بکوبین، تا زمانی که به موفقیت نرسیده اید آرامش خودتون رو حفظ کنین و در روش تمرینی خودتون ثابت قدم باشین، سگ شما در نهایت به دنبال پاداش خواهد بود و شما این فرصت را خواهید داشت که به اون پاداش بدین. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *